Obsah
Charakteristika školy
Naše mateřská škola je umístěna ve středu obce . Školní zahrada je vybavena pískovištěm, dřevěnými herními prvky, dřevěným domečkem a stoly s lavicemi. V zimě využíváme mírný svah na zahradě pro jízdu na bobech a sáňkování.
Mateřská škola je dvoutřídní s kapacitou 42 dětí. V roce 2013 proběhla částečná rekonstrukce, a to za účelem rozšíření o jednu třídu. Prostory školy jsou vyhovující, šatna, třída, která slouží zároveň jako jídelna a prostorná herna, se nacházejí v přízemí. Další místnost, rovněž v přízemí, je určena k odpolednímu odpočinku dětí. Máme zde i samostatné prostory pro výdej obědů, které se dováží z Kolína od firmy Kadlec s.r.o. V prvním patře se nachází nová třída, která slouží zároveň jako ložnice.
Přijímání dětí do MŠ
Zápis do MŠ je vyhlašován každoročně první týden v květnu, rodiče jsou seznámeni s termínem zápisu formou plakátů a ohlášením veřejným rozhlasem. Kritéria pro přijímání dětí jsou vždy před zápisem zveřejněna.
Přednostně jsou do mateřské školy přijímány děti poslední rok před zahájením školní docházky a děti, které mají trvalé bydliště v Ratboři a v přidružených obcích. Pokud není kapacita MŠ plně naplněna, mohou být přijímány dětí mladší tří let. Děti mohou být přijímány i v průběhu školního roku, pokud to umožňují podmínky školy.
Charakteristika tříd MŠ
Třída 1. se nachází v přízemí mateřské školy. Jsou zde zpravidla děti ve věku od 5-ti do 6-ti let, v případě odkladu školní docházky až do 7-mi let.
Třída 2. se nachází v prvním patře, a tu zpravidla navštěvují děti od 3 do 4 let ( výjimečně i děti mladší - od 2 let).
Koncepce školy
V naší mateřské škole usilujeme, aby čas, který zde dítě prožije, byl pro něj radostí, příjemnou zkušeností a zdrojem dobrých a spolehlivých základů do života vzdělávání.
Naším cílem je zvyšovat kvalitu výchovy a vzdělávání, vytvářet v mateřské škole pohodu a pěkné vztahy, pro děti pocit bezpečí a jistoty.
Cíle mateřské školy vycházejí jednak z podmínek tak, jak to odpovídá novým poznatkům z oblasti předškolního vzdělávání a hlavně z potřeb dětí, jejich rodičů a z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a z poznatků a zkušeností pedagogických pracovnic mateřské školy.